Vardag igen

Semestern är slut och vardagen är här igen. Skönt, tycker jag. Känslo- och upplevelsemässigt har jag upplevt det den sämsta semestern någonsin. Jag började på en sammanfattning av semestern men det blev en sådan dyster läsning att jag gav upp. Visserligen finns flera ljuspunkter men de har jag ju redan skrivit om.

Den här höstens vardag innebär att jag har börjat plugga igen. Det ske på distans så jag har stor frihet att plugga när och var jag vill. Det ser jag fram emot.

Jag har även tänkt börja med nya motionsvanor men det har jag inte kommit igång med än. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp planen. Promenader, kanske jogg och simning.

Den tredje ingrediensen i min vardag är mitt skrivande. Där är det stiltje. Skrivande är i en paus. Jag samlar visserligen material, för anteckningar men att skriva klart noveller blir inte riktigt bra just nu. Nåja, det kommer väl det också. Allt har sin tid.

5 thoughts on “Vardag igen

Kommentera

