Balkong-dag

Har tillbringat större än dagen på balkongen. En skön dag. Det började friskt, så kyligt att jag fick ha långbyxor, tröja och hoddie. Framåt eftermiddagen kom solen fram och jag kunde börja kränga av mig plagg efter plagg. Ganska snart så åkte allt på igen!

Att balkongen är min oas är inget konstigt, så har det varit under många år. Men den här sommaren har balkongen varit min plats för gråt och sorg. Idag var första gången på sedan mitten av juli, då jag kunnat sitta där och läsa, utan tårar.

Känns skönt att ”fått tillbaka” min plats för avkoppling.

IMG_5332(1)

3 thoughts on “Balkong-dag

  1. Ping: Ny dag på balkongen | På Gång

Kommentera

