Skördetid

Så här när sommaren börjar närma sig sitt slut, känns det som skördetid. Jag får en stark lust att ta hand om frukt och njuta av grönt. Normalt sett är det äpplen som är min grej, men just nu har jag ingen tillgång till dessa godsaker.

Däremot hade jag tillgång till krusbär som nu har blivit en trevlig marmelad med kardemumma. Marmeladkonsumtionen är minimal i mitt hem, men när jag läste att det gott till olika ostsorter så blev jag genast intresserad. Det kommer att bli bra.

När jag var i affären så såg jag färska majskolvar. Godare finns knappt. 5 kr styck och jag ser ingen anledning till självplock. Jag kan njuta gott av vad andra har skördat. Mums.

4 thoughts on “Skördetid

Kommentera

