Visit i Tällberg

I veckan hann jag med ett besök i Tällberg. För mig är bilkörning avkopplande, särskilt när jag kan lyssna på en riktigt bra bok samtidigt. Så blev det. Det tar några timmar Stockholm-Tällberg och det finns många sköna stopp längs vägen.

Denna gång bodde jag hos Åkerblads, som blev ett mycket lyckat val. De har en avkopplande atmosfär, ligger på bra plats i byn, har god mat och ett litet spa. Jag har bott på ett annat hotell i Tällberg tidigare, då med vackrare utsikt, men jag tycker att det var mysigare att bo hos Åkerblads.

Spaavdelningen av inte så stor men tillräcklig för att ge avkoppling. En pool, bubbelpool och bastu. Lite för kallt vatten i poolen. Det var liten så det var svårt att simma runt samtidigt som man inte bara kan stå i så kallt vatten. Men bubbelpoolen var toppen och bastun väldigt fräsch.

Jag unnade mig en rejäl kroppsbehandling med skrubb, inpackning, ansiktsbehandling och massage. Det var skönt men de satte fart på alla känslor i kroppen och sorgen tog ny fart. Kanske var det meningen att det skulle ut, eller så var det ett stort misstag. Resten av dagen innebar ett mycket stort beslut i mitt liv. Men det får bli ett senare inlägg.

 

5 thoughts on “Visit i Tällberg

  1. Undrar så vad du tagit för ”stort beslut”.

    Sorgen kommer och går under lång tid, kan nog vara väldigt olika saker som kan trigga igång det. Jobbigt. Spa låter dock härligt… ansiktsmassage, så himla skönt, tycker jag.

  2. Sorgen kommer och går under väldigt lång tid. När man kopplar av fysiskt och går ser i varv är det vanligt att den gör ett besök. Men sorgen är en process och den tar tid…

  3. Ping: Äggröreindex | På Gång

Kommentera

