Dela erfarenheter Öresundsleden

När jag planerar en vandring så finns en del information på webben, i böcker och kartor. Men jag har lärt mig att det bästa sättet är att läsa om andras erfarenheter. Därav har jag skrivit om min Öresundsvandring – mer generellt samt per sträcka. Hoppas att det kan ge viss vägledning.

Förutom Skåneledens webbplats vill jag även tipsa om Cillas Vandringsblogg som har uppdaterad information.

IMG_5768Ett bestående minne som jag tar med mig är alla fina samtal som jag haft med människor jag mött: fågelskådare, hundägare, andra vandrare, boende, turister mfl. Många har varit öppna och nyfikna, gett råd och erbjudit hjälp. Ett par erbjöd mig skjuts i bilen eftersom jag tydligen såg så trött ut. Det här är fina kontakter som man sällan möte i Stockholm. Det betyder mycket.

Övergripande beskrivning
Etapp 1 och 2
Etapp 3
Etapp 4 och 5
Etapp 6 och 7
Etapp 8

IMG_5746

 

 

Kommentera

