Längtan efter sovmorgon

Den senaste tiden har jag sovit dåligt och det finns många olika anledningar till det. Jag brukar ju kunna sova hur mycket som helst men så är det inte nu. Men det är även så att jag inte ger mig utrymme att sova hur mycket som helst. Det var länge sedan jag hade en riktigt sovmorgon.

Semester innebär att jag alltid är bokad för att hinna med så mycket som möjligt. Jag ställer väckarklockan för resor, hotellfrukost, möten, utflykter mm. Till vardags kan jag ju unna mig sovmorgon på helgerna men nu under semestern händer det mycket sällan.

Nu är både längtan, och behovet, av att får sova tills jag vaknar stort. Kanske att det går att fixa redan i morgon? Ingen väckarklocka, inga måsten – bara kroppen som bestämmer. Det vore skönt.

13 thoughts on “Längtan efter sovmorgon

  1. Jag unnar mig alltid sovmorgon under semestern. Inte så att jag sover bort hela dagen men unnar mig att stiga upp först vid halv nio. Det är vardagslyx och guldkant på tillvaron! Att få sova klart helt enkelt betyder mycket!

  2. Unna dig sovmorgnar under semestern! Sedan kommer slitet… Hotellfrukost o.dyl hinner du väl med ändå!? Du är kanske inte på resande fot hela tiden heller?

    Önskar dig fortsatt goda, lediga dagar…

Kommentera

