Glass

IMG_5250Är ingen överdriven glassälskare, det är gott men jag tycker ofta att det är alldeles för dyrt med glass. Upplevelsen är inte värd pengarna. Men några glassar unnar jag mig varje år. Då är det riktigt gott.

Numera finns det så många olika glasstillverkare. Även lokala och det är just hos dem som jag alltid måste smaka. Det är inte ens så att jag alltid kollar ingredienserna – är det lokalproducerat vill jag testa. Jag tänker att jag kanske inte får chansen igen. Att jag måste ta chansen när den finns.

Så är det egentligen med ganska mycket, jag testar gärna lokala varianter av marmelader, bakverk, senap, oljor, kryddor och annat gott. Skillnaden är dock att dessa godsaker kan jag motstå, jag tittar men köper inte alltid.

När det gäller glass – finns inget nej tack. En glass går alltid ner.

10 thoughts on “Glass

  1. Jag är inte så förtjust i glass men det har i alla fall blivit en i sommar. Festade till det med en Magnum när vi var i Skottland. Mjukglass tycker jag däremot om. Håller med om att glass har blivit väldigt dyrt men ibland får man unna sig.

    Kram

    • Mjukglass är en favorit när jag är i städer. Men när det gäller lokalproducerat så är det kulglass i olika smaker som gäller. På ven fanns en god björnbärsglass. Pinnglass köper jag sällan.

  2. Jag har varit stor glassälskare, numera gör jag egen då köpes mest smakar godis, tycker jag. Fast lokalproducerat kan vara god, och det kommer ju mycket nytt med mindre sockerfokus.

  3. Vilken jätteglass! Själv slutade jag gilla glass för något år sedan, kanske för att jag slutade med mjölkprodukter? Fast en god sorbet sitter bra.

Kommentera

