Svart och svårt

Jag är en skrivande människa, rekommenderar ofta andra att skriva, men nu kan jag knappt gör det själv. Det är svart. Det är svårt.

Idag har jag fått ta ett sista farväl av min älskade ögonsten, min brorson. Han betydde allt för mig, viktigast i mitt liv och den person jag värdesatte allra mest. Han förändrade mig redan när han kom till världen, har förändrat mitt liv sedan dess. Och nu blir det inte detsamma igen.

I natt skrev jag mitt tal, självklart helt omöjligt att hålla. Men kändes ändå bra att ha gjort det. Har gett det ditt min bror.

Det blev ett fint avsked, men det gör väldigt ont ändå. Kände mig verkligen som en förändrad kvinna när jag klev ut ur kyrkan. Allt blev så påtagligt. Jag har kunna hantera sorgen hyfsat bra under veckorna sedan bortgången. Men nu kommer allt över mig, ur mig. Det känns omänskligt svårt.

Önskar att ingen av er behöver uppleva detta.

 

 

 

17 thoughts on “Svart och svårt

Kommentera

