Somrig söndag

IMG_5083Min söndag i Landskrona blev min egen. Så skönt att få sådana dagar. Började med hotellfrukost som inte imponerade på mig men som ändå gav en bra start på dagen. Därefter knöt jag på mig skorna och gick längs Öresund norrut. En jättefin förmiddagspromenad. Vid en småbåtshamn gjorde jag en paus, tog fram papper och penna och satte igång att redigera en novell. Bättre skrivplats får man leta efter.

IMG_5096En lika skön promenad tillbaka till Landskrona gav rejält med sol på näsan. Gick förbi en stormarknad för att köpa ett badlakan, som jag glömt. Hittade bara ett med StarWars-motiv men det får duga. Jag längtade efter bad. Jag älskar friluftsbad och utomhusbassänger och Citadellbadet erbjuder en 50 metersbassäng med havsvatten, värmt till ca 25 grader. Det är ett fint bad, men lite opraktiskt. Det ligger vid havet men utan utsikt, däremot känner man av alla havsvindar. Och då solen försvunnit var det kallt att kliva ur bassängen. Brrr.

IMG_5100Det är då man behöver kaffe och en bra bok för att värma upp sig igen!

På kvällen fortsatte jag mitt skrivande, men på hotellrummet, innan jag gick ut för att äta middag. Blev uppraggad men tackade vänligt men bestämt nej. Någon måtta måste det ändå vara på min semester. Den har ju bara börjat.

IMG_5109

17 thoughts on “Somrig söndag

Kommentera

