Semester är inledd

I lördags morse tog jag tåget söder ut och hamnade slutligen i Landskrona. Hade tydligen inte kollat på kartan så noga så det blev en lite längre promenad än förväntat till hotellet. Stationen ligger en bit utanför centrum. Tyvärr så började det regna och det tog sin tid med många pausar under träd och utskjutande tak. Visste inte att de fanns sådana skyfall i Skåne, så jag blev verkligen både blöt och överraskad.

Jag hade även missat att det var någon form av festival under lördagen. Det var massor av försäljningsstånd, musik och ett karnevalståg. Staden levde upp mellan skurarna.

Personligen tog jag chansen att testa ”Langos” för första gången i mitt liv. Det känns ju som festivalmat och det var både billigt och gott.

Det blev visserligen en blöt inledning på ledigheten, men jag är i alla fall ledig. Nu ska jag koppla av och vila. Det ska blir superskönt.

IMG_5105

 

13 thoughts on “Semester är inledd

  1. Önskar dig en superfin ledighet!

    Jag var på snabbvisit på Castellet i Landskrona tidigare i sommar. För övrigt har jag inte undersökt staden så noga… Ser fram emot att få läsa om dina upptäckter och äventyr i sta´n. 🙂

  2. Jag har heller aldrig än testat Langos men har för avsikt att göra det i Budapest. Känns tryggt att det smakade gott

Kommentera

