Måndag igen

IMG_3114Så blev det måndag igen. Precis som vanligt trots att hela mitt liv och min tillvaro känns helt annorlunda än förra måndagen. Jag ska jobba denna vecka och nästa vecka och sedan är det semester. Det fanns en del planer men eftersom det nu kommer en begravning i semestern så måste planeringen göras om. Tyvärr finns ingen lust och längtan. Ingenting känns särskilt kul nu. Jag låter det vara.

Igår, innan besöket vid kyrkogården, besökte jag min bror. Det är svårt. Svårt att vara till hjälp, svårt att räcka till. Var och en ha sin egen sorg och saknad. Försöker hjälpa till, men det finns inte så mycket att göra. Bara att finnas till. Min egen sorg och saknad gör ont, att se min bror och hans dotter lida adderas till den smärtan som redan finns.

Ikväll har jag tittat på bilder, tittat på dödsannonsen och försökt acceptera. Jag får inte så mycket annat gjort. Så får det vara, några dagar till. Även sorgen får ta sin tid.

 

11 thoughts on “Måndag igen

    • Det är ju en lugn period nu, så jag kan dessutom låta den få ta den tid det tar. Kanske därför som även gammal sorg kommer ikapp mig.

Kommentera

