Lärdomar

Igår var jag ute på stan och gjorde några ärenden. Kom förbi en av de affärer som jag besökte i lördags. Då, stod jag och fingrade på några saker, funderade över om min brorson skulle kunna bli glad av dem. Köpte inget. Igår var allt helt förändrat. En solig lördag och en solig onsdag – bara några dagar emellan. Ändå ser mitt liv helt annorlunda ut nu. En oändlig skillnad.

Fattar inte vill inte förstå. Så märkligt att det kan gå så fort.

Lärdomen från den här hemska våren och sommaren är att ta vara på nuet och alla möjligheter. Aldrig skjuta upp något till morgondagen eller framtiden. Ta alla chanser och ta vara på tiden.

IMG_0018(1)

 

3 thoughts on “Lärdomar

Kommentera

