Kraschlandning

Flera gånger har jag skrivit om att 2016 är ett riktigt skitår. Det har varit sorg inom familjen, sjukdomar och trista händelser. Det har även hänt en hel del jobbmässigt som jag inte skrivit om. Sorg och oro har präglat hela året.

Men tydligen kan det bli värre. I morse nåddes jag av beskedet att mina högt älskade brorson har avlidit. Min ögonsten, den viktigaste och mest värdefulla person i mitt liv finns inte mer. Lite drygt 13 år fick vi ha honom. Jag vill ha honom kvar längre.

Det känns som en kraschlandning. Jag är arg, förtvivlad och så ledsen. Sorg och saknad gör ont. Kan inte sluta gråta. Varken jag eller min familj är klara med den sorg vi har sedan tidigare. Hur ska man hantera det här?

Min älskade ögonsten är svårt multihandikappad. Hans kropp klarar inte hur mycket som helst. Det vet jag. Jag har alltid vetat att vi inte får ha honom för evigt. Men ändå var jag inte förberedd. Just nu såg allt så ljust ut. Men livet är skört. Och nu har jag förlorat det finaste i mitt liv.

28 thoughts on “Kraschlandning

    • Tack. Nej, det finns inga ord som vill falla på plats nu. Jag försöker själv vara till stöd för andra men inga ord tycks räcka till. Men samtidigt är inte orden så viktiga, omtanken att försöka är ovärderlig.

  1. Orden räcker inte till. Det gör så ont just när barn dör för tidigt oavsett anledning. T.o.m för mig som läser detta och inte kände barnet. Ibland får man perspektiv man hade kunnat vara utan.
    Ta hand om dig och din sorg.

  2. Ping: Var är manualen? | På Gång

  3. Ibland har jag trott att jag har varit beredd, men det är jag inte, aldrig någonsin. Livet och vårt korta varande är så skört, ibland har jag tänkt att det är lika bra att vi inte är så medvetna om det. Barn ska bara få finnas där, leva och utvecklas precis som vi fått göra, det gör så obeskrivligt ont och aldrig kommer man riktigt förbi sorgen och saknaden.
    Så bra att du har gjort fint på balkongen, ett litet hörn där du kan få bara vara med dig själv, dina tankar och känslor.
    Kram

  4. Ping: Sex månader sedan den stora kraschlandningen | På Gång

Kommentera

