Åskrädd

Sitter och kurar i soffan och lyssnar på radio via webben. Regnet tilltar och det åskar. Sedan några år tillbaka är jag inte alls förtjust i åska och blixt. Länge brydde jag mig inte så mycket, men efter en hemsk vandring där jag var rejält utsatt för vädret så har jag väldig respekt för oväder.

Varje blixt får det att krypa till i kroppen, jag ryser och känner mig stressad. Någon form av obehag och oro.

Kanske är det fånigt.
Eller så är det högst naturligt att ha respekt för vädrets krafter. Det väl så vi överlever.

 

8 thoughts on “Åskrädd

  1. Jag är helt fascinerad över naturkrafterna och glömmer oftast bort att dom kan vara farliga. På 90-talet dog en vän till mig, omedelbart, när blixten slog ner i ett träd i Rålamshovsparken.

  2. Rädslor är absolut inte fåniga, du är inte fånig. Så det så!
    Jag skulle nog behöva en dos normal rädsla av dig eftersom jag fascineras mest av åska och oväder. Helst nära havet. DÄR pratar vi krafter!

Kommentera

