Lördagsgodis

Vilken härligt lördag!

Vaknade alldeles för tidigt och på detta sätt kom jag iväg tidigt in mot stan. Jag hade bestämt mig för en riktigt generös shoppinglördag. Jag hade med mig en lista på saker som jag ”behöver”, såsom sköna skor, en marinblå kofta, shorts och vit långärmad t-shirt. Nu är jag inte så noga med att följa lista men några punkter lyckades jag i alla fall klara av.

Under dagen var jag i många olika stadsdelar i Stockholm. Tog mig runt till fots och med tunnelbana för att hinna med allt. Det blev mer än 20 000 steg, tarvade två kaffepauser och när jag kom hem med alla påsar var jag rejält trött.

Tre par strumpor och tre par skor, en kofta, en tunika och ett halsband kom med hem. Jag är lycklig över alla mina fynd (jag är en reashoppare som älskar att fynda). Det här med att kånka runt på tre skokartonger med tunga skor var dock inte så smart. Det var både tungt och otympligt.

Som om inte detta vore nog har jag även unnat mig lördagsgodis: tablettaskar i smakerna ”Pim Pim” och ”Svarta katten”. De var åtminstone lika goda som jag minns dem!!!

11 thoughts on “Lördagsgodis

  1. Tre par skor på samma dag…. kånkande… jo, jag förstår, har dock aldrig testat!

    En energikick när man finner plagg och skor man trivs i. Kul.

Kommentera

