Tunnbrödsrulle

Igår åt jag en tunnbrödsrulle. Kanske inte den mest intressant händelsen i mitt liv men även denna händelse fick mig att fundera lite.

När jag var i åldern 18-25 år tyckte jag att en tunnbrödsrulle med en grillad korv var gott. Det är åtminstone så jag minns det. Men de senaste 20 åren har jag ätit denna delikatess ytterst sällan. Därav blev jag nästan lite chockad när jag hörde mig själv beställa igår. Och förvåningen växte då jag med självklarhet tackade jag ja till allt som erbjuds typ sallad, lök, senap, ketchup och räksallad.

Det är nog första gången jag ätit en räksallad med typ en räka i. Hann inte uppfatta så mycket av smaken då grillkryddan som hamnat på moset dominerade. Jag åt lydigt upp men ändå med en viss besvikelse. Det var ju inte alls så gott som jag vill minnas.

Var det bättre och godare förr?
Har jag och tunnbrödsrullen vuxit ifrån varandra?
Eller är det minnet som förskönats under de senaste 20 åren?

6 thoughts on “Tunnbrödsrulle

  1. Oj, en räka! Jag tror aldrig jag sett en sån i räksallad i en tunnbrödsrulle. Jag brukade fundera, som ung, vem som kom på att skaldjur och korv är en bra kombination för det äter man ju aldrig annars. Senaste gången jag åt en rulle (med Vegokorv) var det pulvermos och då insåg jag att det nog var ett minne att det var gott.

Kommentera

