Tandläkarbesök

I morse var jag hos min tandläkare. Hon skulle fixa en tand som spruckit. Vi hade hoppats på en enkel lösning men så verkar inte bli fallet. Det kommer att bli en  mer komplicerade och mer kostsam lösning. Men det viktigaste är att det blir en lösning.

Ett tandläkarbesök är kanske inte jättebilligt men jag tycker att det är prisvärt. Jag får mycket munhälsa för pengarna. Dagens besök kostade enbart en tredjedel av gårdagens besök hos frisören.  Ändå kräver tandvården betydlig mer utrustning, mer personal och en annan kompetens.

Min slutsats är att tandvården visserligen kan kosta men att de ändå har hittat ett sätt där man får betala utifrån de tjänster man nyttjar.

6 thoughts on “Tandläkarbesök

  1. Jag är tacksam över att folk vill bli tandläkare. Tänk att sitta och småpilla i munnar hela dagarna. Och vilken statisk arbetsställning. Skickliga är dom oxå.

  2. Plötsligt kom jag att tänka på en jättelöjlig historia (varför?): ”Tunga? Jag skulle aldrig äta nåt en annan haft i munnen!” ”Men ägg äter du, va?”

Kommentera

