Oärligheten skadar

Idag har jag varit och fixat håret. Nu efteråt är jag rejält irriterad.

Jag har gått till samma ställe, Hair & Care på Gamla Brogatan i Stockholm, under väldigt många år. Det har mycket bra priser, men frisörerna byts ofta. Men det har en mindre proffsig egenskap – de är direkt oärliga.

Tidigare hade det ett stammiskort där man fick var 10:onde klippning gratis. Men det hade en förmåga att ”låtsas-notera” att jag klippt mig. Väldigt irriterande, tyckte jag. När jag i julas skulle lösa in min gratisklippning, sa de att de ändrat system, och jag fick en gåva. En väldigt trist mössa med reklam för schampo. Dessutom fick jag tillbaka ett annat klippkort. ”allt är lika” sa det trots att jag klart och tydligt kunde se att de höjt priset. Jag blev väldigt besviken. Det är helt okej att de höjer priset, det är fortfarande väldigt prisvärt. Men att låtsas att man inte gör det, hävda att de ”alltid varit så”, känns väldigt lågt.

Idag hände det igen. Jag lämnade fram mitt stammiskort och insåg att mannen i kassan fibblade med det. Och så ett helt annat pris än vad jag skulle få enligt mitt kort. Återigen hävdade han att det var väldigt länge sedan de ändrat, att mitt kort inte gällde. Grr, jag var där senast i maj. Så himla länge sedan är det inte. Och de höjde ju priset i julas. Hur ofta ska de höja? Och ljuga om det. Och när höjningen är 53% så är det ju ingen liten ökning.

Nu kommer jag att leta efter annan frisersalong. Jag står inte ut med deras oärlighet. De får tjäna sina pengar på att lura någon annan.

Annonser

10 thoughts on “Oärligheten skadar

  1. Tror att dom ställena byter ägare väldigt ofta trots att namnet behålls. När dottern var frisör sa hon att man inte kan klippa så billigt och få en verksamhet att gå ihop med löner, skatter, lokalhyra osv. Hon jobbade på ett liknande ställe och fick handskrivet lönebesked och inget ob-tillägg förrän hon visat att hon förtjänat det… Hon jobbar inte längre som frisörska

    • Klokt av din dotter att byta bransch. Jag förstår deras problematik och de måste vara kluriga på att dra in pengar på ett bra sätt. Men det rättfärdigar inte att vara oärlig. Jag betalar gärna vettigt för god service, men jag gillar inte att bli lurad eller att någon ljuger.

      Här är det samma ägare.

  2. Men usch vad trist. Var med om något liknande hos en hudterapeut, priset var olika varje gång jag var där, hon hade också något slags kort men det stämde inte, så jag slutade gå dit.

  3. Ping: Tandläkarbesök | På Gång

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s