Märkta för livet

IMG_4707Har precis tagit mig igenom ”Märkta för livet” av Emelie Schepp. Det är en deckare dvs något jag inte läser så ofta. Boken följde med någon tidning som jag köpt och gratis brukar ju vara gott.

Det finns ett driv i berättelsen som är lättlästa med ett bra språk och bra beskrivningar. Handlingen är dock så överdrivet osannolik att det förtar spänningen. Så även om det finns några karaktärer som jag gärna skulle vilja följa, så kommer jag troligen inte läsa fortsättningen in denna serie. Inget för mig, helt enkelt. Även om det gav underhållning för stunden.

2 thoughts on “Märkta för livet

Kommentera

