Besök hos Brioche

I torsdags var jag på ännu ett besök hos Brioche. Det är ett ljuvligt café och bageri i Alvik. Det är inte mina kvarter så det blir alltid en rejäl omväg, en särskild resa för att ta mig dit och det är det värt.

I torsdags satt jag där i solskenet, njöt av kaffe, en korvmacka och en bok och tyckte att livet är rätt gott. Och jag blev så imponerad av att halländsk lökkorv kan vara så tycket godare än italiensk, spansk, tysk korv.

Att få sådana lediga stunder – det är lyx.

IMG_4716

Kommentera

