Promenad i hettan

Mindre än en halvtimmes promenadväg från mitt hem ligger ett naturreservat. Jag tror faktiskt att det är flera natur- och kulturreservat som växt sig samman. Oavsett term så är det ett fantastiskt område att vandra runt i. Naturen är vacker med susande skogar och böljande fält. Åkrar och hagar gör allt så levande. Och det finns många djur att snacka med.

IMG_4941(1)Idag blev det en långtur på vägar och stigar. Det var varmt, närmare 30 grader som jag förstår det, så jag är tacksam att jag hade med mig vatten. Jag tog det väldigt lugnt vilket bidrog till den långdragna utflykten. Vårens simning har gjort mig starkare i armar och överkropp men kanske att benen inte fått träna tillräckligt. Eller så var det hettan eller alla tankar i skallen som gjorde att energin tröt. Jag tror i alla fall att turen idag kommer att ge energi på sikt.

Dock, när jag kom hem var jag både varm och trött. Så trött att jag råkade somna. Tänker att det är verkligt bra återhämtning, precis som jag önskat.

Nu väntar jag på att svalkan ska dra in på balkongen. Att sitta där och läsa en bok är den bästa avslutningen på en så fin dag.

IMG_4921(1)

Kommentera

