Valmöjligheter

Står inför ett antal vägval i livet. Av någon har jag lärt mig att det viktigaste är att undvika de sämsta valen. Det brukar jag tänka på.

Nu har jag sett till att jag har ett ganska stort antal vägar att välja mellan. Något alternativ är på väg att falla bort men jag har ju ändå många kvar. Och när jag berättade för min gode, men högst tillfällige, samtalspartner om mina tankar om val så påminde han det han såg:
– Du har ju bara bra alternativ att välja mellan. Det kan inte gå fel
Och detta återkom han till flera gångar – att aldrig glömma när man bara ha gott att välja.

Även om del vägval är svåra, så finns ändå en trygghet i att veta att det är bland goda ting man väljer.

 

2 thoughts on “Valmöjligheter

Kommentera

