Lappar och muggar

De senaste dagarna har jag funderat på min konsumtion av papper. Jag som skriver, har papper och anteckningsblock överallt. Jag skriver ut en del papper på jobbet även om jag försöker tänka efter före. Å andra sidan köper jag sällan dags- eller veckotidningar och även antal månadsmagasin har minskat. Jag snålar och återanvänder papper så mycket jag kan och jag ser till att böcker tas hand om och blir till glädje för fler.

Men, samtidigt så dricker jag ju en del kaffe. Och väldigt ofta ur pappmugg, både på jobb och när jag köper kaffe på stan. Hur många pappmuggar blir det per månad? Hur återanvänds de?

Misstänker att min papperskonsumtion har en ökande trend. Måste nog fundera på om det är så jag vill ha det.

6 thoughts on “Lappar och muggar

    • Jag har ganska dålig koll på vad som egentligen är bäst. Det beror väl på hur det återanvänds, återvinns eller förbränns. Men som sagt, jag har ingen koll.

      • Men som jag förstår det ska ju ett material användas så många gånger som möjligt. Dvs det är bättre att trä blir papper, som blir annat papper… till det blir papper till min mugg, stället för att det ”bara” bara blir en trämugg som eldas direkt. Det är det här jag tycker är knepigt. Hur vet jag var jag är i hela återvinningskedjan.

  1. Ping: Behovet av en gnutta välbefinnande | På Gång

Kommentera

