Behovet av en gnutta välbefinnande

Tankarna på alla kaffemuggar, fick mig att tänka på min kaffebudget. Det fanns en tid, då jag var ung, då jag förundrades över hur människor la enorma summor pengar på cigaretter. Jag kan fortfarande bli aningens förskräckt över en dels människors budget för krogbesök. Min egen kaffebudget är inte så stor men visst lägger jag en del ”onödiga” pengar varje vecka på att få en god kopp kaffe på stan.

Men kanske är det inte onödigt. Kanske har vi trots allt ett visst behov av sådant som får oss att må bra. Kanske behöver vi unna oss en gnutta välbefinnande. Ser faktiskt inget fel i det.

IMG_4671(1)

 

 

6 thoughts on “Behovet av en gnutta välbefinnande

    • Jag tror att man skapar någon form av utrymme. Vad det är, är individuellt. För mig handlar det mest om att få tid att göra olika saker.

  1. Jag tror att vi alla har ”något” som vi unnar oss (om vi har råd!) trots att det kanske är onödigt. Men ibland är det värt känslan.

Kommentera

