Redigera, redigera och redigera

Efter floppen med biblioteket i Kista, så gick jag till ett café i Kista Centrum. Det var lugnt, nästan avslaget, så jag kunde sitta med mitt kaffe och skriva helt ostört under lång tid. Det är så skönt att få glömma tid och rum på detta sätt, samtidigt som man ser hur en novell blir bättre och bättre. Älskar det konkreta resultatet. Tre noveller hann jag redigera och det är jag nöjd med. Det är ju nästan klara, bara finputsningar kvar. Det kräver ett antal omläsningar.

Hann förstås strosa runt lite i gallerian, några reafynd vill jag ju hinna med, innan jag tog bussen hemåt igen. Det ska ju finnas en balans i nytta och nöje.

Stannade till en stund i Sollentuna Centrum för att äta mat. Kunde inte låta blir att redigera en fjärde novell. Block, pennor, utskrifter och mat i en härlig blandning. Så ser min lördag ut!IMG_4704

När jag väl satt på ett tåg för att ta mig hem igen, var jag mycket belåten men mina axlar så något annat. Min klumpiga dator är alldeles för tung för att släpas runt på detta sätt. Om jag ska fortsätta med att skriva på mysiga ställen, så behöver jag skaffa mig en lättare dator. Det får bli lärdomen för dagen.

Kommentera

