Tisdagsklubben

IMG_4697 (2)Tisdagsklubben av Anna Fredriksson är en behaglig och lättläst bok. I centrum av berättelsen står en 62-årig kvinna och hennes familj. Det handlar mycket om vänskap, om vad man vill i livet och hur snabbt saker kan förändras.

Fredriksson skriver bra och jag vill gärna läsa vidare. Det är ett flyt, en vardag man kan känna igen, mänsklighet och värme. Jag har läst alla hennes tidigare böcker, som jag verkligen gillat. Med den höga förväntan måste jag erkänna att detta är inte en den bästa av Fredriksson böcker, enligt mitt tycke. Jag tror att det har med huvudkaraktären att göra. Jag känner inte riktigt igen henne som en 62 årig kvinna, hon känns lite äldre och lite tristare. Sedan är det något i tidsperspektivet som överraskar. Hela berättelsen utspelar sig under ett halvår, som jag förstår det. Det går undan i vissa fall!

Jag ser verkligen fram emot att läsa mer av Anna Fredriksson. Hennes stil ger sköna läsupplevelser och det gillar ju jag.

 

8 thoughts on “Tisdagsklubben

  1. Jag har läst Fredrikssons första tre böcker och tyckte om dem – även om jag skruvade på mig en hel del när jag läste Augustiresan, lite väl plågsamt om huvudpersonens jobb. Den här boken har jag inte läst. Känns tråkigt om 62-åringen beskrivs som äldre och tristare än sin egentliga ålder. Själv är 63 och blev lite nyfiken på hur jag skulle se på henne.

Kommentera

