Ett litet bibliotek

IMG_4625Förra helgen när jag besökte Örebro, blev det ett besök vid naturreservatet Oset och Rynningeviken. Först bjöd jag mamma på en fika vid Naturens Hus. Efter en mycket kort promenad kommer man fram till Hjälmaren och kan sitta en stund och njuta av utsikten. Men det fanns mer att njuta av, skulle det visa sig.

IMG_4620Jag blev förstås nyfiken på den lilla röda hytten som till min stora glädje visade sig vara ett bibliotek. Vilken fantastisk överraskning. Så välordnat med informativ skylt. Jag älskar när böcker och litteratur finns tillgängligt på detta sätt. Jag älskar att någon brytt sig om att göra en vacker holk och att den får vara ifred från vandalism. Det är vackert på många sätt.

IMG_4623Nästa gång jag besöker Örebro, så ska jag ta mig dit och bidra med några riktigt bra böcker. För utbudet som fanns i holken när jag var där, var kanske inte så imponerande.

IMG_4621

IMG_4618

 

 

6 thoughts on “Ett litet bibliotek

  1. De där små biblioteken är verkligen trevliga. Fick plötsligt lust att göra ett själv och sätta vid anslagstavlan i den by där jag bor. Började planera vilka böcker jag skulle ställa där … men jag har varken material eller kunskap till att bygga det. Få se om jag kan lura någon i sommar.

Kommentera

