Att se möjligheter ger mig förnöjsamhet

Idag har det känts kallt, regnet har hängt i luften och ibland så droppar det ner. För mig betyder gråkallt väder att jag kan sitta inne och skriva och redigera texter utan dåligt samvete. Kyla, regn eller blåst är ju perfekt skriv-väder.

Studerar tv-tablån och ser fotboll, fotboll och ännu mer fotboll. Verkligen inget för en tjej med min smak. Det ger mig massor av tid att ligga på soffan och läsa en bra bok.

Det är befriande skönt att kunna tränga undan irritation och se möjligheter. Jag känner ro och förnöjsamhet.

Trevlig lördagskväll!

IMG_4648(1)

13 thoughts on “Att se möjligheter ger mig förnöjsamhet

  1. Just såna här veckor älskar jag att streama tv. Kollade på dokumentären om ”Lasermannen” igår. Det är väldigt sällan jag kollar på tv efter tablåer.

    • Jag har inte lärt mig att kolla på tv på andra tider än när programmen visas. Jag struntar i programmen och jag missar dem. Men några få undantag har det blivit. Däremot lyssnar jag enbart på radion via webben, när .jag själv har tid och lust.

      Det här med vanor är märkligt. Och häftigt!

      • Jag älskar att titta på tv när jag vill. Jobbar så oregelbundet att jag missar det mesta i tablån jag hade velat se eller så glömmer jag bort det. SVTplay är en guldgruva!

Kommentera

