Fredagssimning igen

Efter två veckors förkylning så var jag tillbaka i badhuset i kväll. Det gick faktiskt ganska tungt men något annat var inte att vänta. Musklerna har ju inte gjort så mycket nytta den senaste tiden.

Nu har jag nått mitt mål. Jag har uppnått det antal simningar som jag tyckte var lämpligt för en tremånadersperiod. Nu är de 10 dar kvar på mitt tremånaderskort. Det känns skönt. Jag är oändligt trött på simningen, tycker att det är urtrist och nu vill jag verkligen byta sport. Men självklart ska jag simma klart de sista 10 dagarna.

Lärdomen, hittills, är att det händer mycket under en period som gör att man missar träningen. Resor, förkylningar och magbesvär är exempel på orsaker då jag missat simningen. Så är mitt liv, så kommer det troligen att vara även framöver.

Nu ska jag börja planera för nästa träningsperiod, som sträcker sig över hela sommaren.

Smurf1

 

18 thoughts on “Fredagssimning igen

  1. Variation är bra förstås. Vid den här årstiden gillar jag att simma i badhus, det är så lugnt i bassängen. November och de första månaderna under året är alltid förfärliga. Då ska alla träna och simbassängen känns väldigt trång.

    Målmedveten du är. Lycka till med sommarens mål!

    • Tack!. Jag har precis samma tankar om trängseln i bassängen. Det är så skönt när det inte är trångt. Jag gillar även att simma utomhusbassäng på sommaren. De är jätteskönt. Om man är där när de öppnar vid 7-tiden på morgonen, så kan man få riktigt härlig morgonsimning.

  2. Det här att simma har jag tänkt mycket på, genom min njurtransplantation har jag kortare väg upp till blåsan, nya njuren ligger i höger ljumske. Det gör mig känslig för urinvägsinfektion, rena autostradan för baciller att ta sig upp. Så poolbad får jag hoppa över, har inte vågat testa, sen är jag världens badkruka i havet så det blir nog duschen resten av livet för mig.

Kommentera

