Omstart

När jag läste ”Omstart” på ”Mot bättre hälsa”-bloggen kände jag samma sak. Nästan i alla fall. Min kropp skulle i alla fall må bra av en omstart.

Jag är nu inne på min andra förkylningsvecka och det tar all min energi. Jag börjar blir på dåligt humör. Jag vill också vara glad, inte trött och hängig. Jag vill vara pigg hela dagen, inte behöva sova en stund både på för- och eftermiddagen.

Min tanke är att kroppen behöver en utrensning, sedan fyllas på en positivt energi och goda vanor. Det är året har varit ett riktigt skitår, och nu ska jag göra mitt yttersta för att juni ska bli lite bättre än hur året börjat.

8 thoughts on “Omstart

  1. Jag tror oxå på det där att man måste vända saker själv. Förkylningar är ju lite svåra att råda över men just den mentala inställningen. Jag har bestämt mig för att vara glad – då måste det väl bli så?

Kommentera

