Målet är nära

Ett av mina mål som jag arbetar med är att skriva noveller som ska bilda en novellsamling. Det går faktiskt ganska bra. Jag skriver och skriver och allt fler bitar faller på plats. En del platsar inte, andra fyller hålrummen i samlingen på ett överraskande sätt.

Nu är jag så pass nära att jag anar att slutresultatet. Inte klar än men det känns överkomligt och som att det är dags att börja spurta.

Tyvärr ser jag en hel del egenheter:
– Det dricks en hel del kaffe i mina noveller.
– Det här med namn är svårt. Jag försöker undvika namn på nära och kära en det är i det närmaste möjligt med så många noveller.
– Betydligt fler kvinnor än män.
– Mest sommar, lite vår och höst men ingen vinter.

Kan konstaterar att jag måste jobba lite mer med balanser, har lite mer redigering kvar att göra och behöver komplettera med en ytterligare novell. Sedan redigera lite till och lite till. Och sen är det dags lektör av något slag.

Jag har verkligen något att se fram emot!

P1010202(1)

10 thoughts on “Målet är nära

    • Ingen bok publicerad men jag kom två i en novelltävling och fick då novellen publicerad i en veckotidning samt att jag fått ytterligare två noveller publicerade i andra tidningar.

      Det känns så trist att ha massor av noveller som bara finns i min dator, därav ambitionen att få ihop novellsamlingar.

Kommentera

