Tankar från dagen – längtan

IMG_4533(1)Kan det bli slentrian i längtan?

Det finns många saker som jag gillar, som jag unnar mig, som jag längtar till. För mig handlar det om bland annat om resor, vandringar och teaterbesök. Jag drömmer, planerar och följer även några spontana infall.

De senaste veckorna har jag tänkt att jag ska gå på teater, köpa mig en sista-minuten-biljett. Men så sitter jag på pendeltåget hem och inser att jag glömt bort min plan. Kanske att jag känner mig alltför trött. Hur stark är då min längtan?

Hur vet jag att jag inte längtar efter annat, sådant jag inte tänker på tex konserter? Kan det gå slentrian i längtan, att jag drömmer om teaterföreställningar av gammal vana, bekvämlighet?

Hur hitta sin egen längtan? Kanske är även det något som man bör ompröva med jämna mellanrum. Kanske våga se nytt?

IMG_4534(1)

11 thoughts on “Tankar från dagen – längtan

  1. Ja varför inte testa nytt ibland… samtidigt så vet man vad man brukar gilla. Att testa nytt kan bli en höjdare, men det kan även bli en besvikelse… Konserter med artister man gillar är kanon!, tycker jag.

  2. Det är en intressant tanke. Om att även längtan kan bli slentrian. Jag måste nog ta mig en funderare på det där. Tack

  3. Jag tyckte det var en spännande tanke. Säkert kan det vara så, att det går slentrian även i det, även om det är en nöjsam vana. Tänk så mycket det finns att upptäcka därute som en missar? Och om en testar något som inte känns bra blir ju det ”vanliga” desto roligare.

  4. Jag har också många tankar och längtan men det blir för sällan som jag kommer till skott. Borde skärpa till mig där och ta vara på tillfället!

  5. Ping: Längta mer | På Gång

Kommentera

