Söndag igen

B3 (3)Den här helgen har främst ägnats åt att skriva. Jag har känt mig lite hängig, har inte så mycket fysisk energi, däremot massor av idéer som jag måste skriva ner. Näsan rinner, halsen värker och jag känner mig tungandad. Om det är stress, pollen eller virus som är orsak vet jag inte. Kanske att det visar sig i morgon.

Jag tvekade men trotsade orkeslösheten och gick till badhuset. Det blev en lugnare simning och det var skönt. Musklerna får jobba utan att slita och tära. Det känns bra.

Det fina med min söndagssimning är att jag även får, enligt mina egna regler, unna mig fika på badet. Det är en så lugn miljö, perfekt för att sitta och läsa och skriva. Nu har jag ytterligare noveller att ta hand om.

Det lär visa sig om det var ett bra eller dåligt beslut att simma idag. Det blev i alla fall en väldigt skön eftermiddag.

4 thoughts on “Söndag igen

  1. Simningen blir vad man gör den till och tempot kan verkligen anpassas efter ork. Hoppas du får en bra start på veckan och lycka till med novellerna.

Kommentera

