Två noveller och en latte

bibblanSitter på biblioteket och skriver. Idag kom jag ihåg att köpa med mig kaffe, vilket förhöjer njutningen. Trots att det är usla stolar så gillar jag att sitta här och skriva. Det är något i stämningen, blandningen av folk i rörelse och ändå ett lugn samt att få vara där böcker .

Har precis redigerat klart en novell. Nu får den vila för en sista genomläsning i kväll. Det är så märkligt, jag redigerar, läser och redigerar hur många gånger som helst, ändå kan det fattas ett litet ”t” eller ibland ett helt ”och” utan att jag ser det. Måste läsa om och om igen. Helst högt.

Novell nummer två finns i ett skrivblock och ska nu in i datorn. Förut gillade jag inte denna fas i skrivandet, när man skrivit för hand och måste skriva om igen med tangentbordet. Med tiden går det allt bättre. Jag får till strukturen på ett annat sätt i datorn. Det känns kul att förädla och utveckla.

Jag känner att jag på På Gång med mitt skrivande!

6 thoughts on “Två noveller och en latte

  1. Så stimulerande att få flyt i skrivandet! Bibliotek är mysiga och det är något visst med miljön. Sitter kanske i väggarna…

    Trevlig lördag!

  2. När minstingen klarar sig bättre hemma själv kommer jag nog också försöka byta skrivmiljö och skriva på café eller biblioteket. Jag har provat det förut och märkt att fokuset blir bättre. Härligt att du är på G! 🙂

    • Jag gick till en coach en gång som gav mig massor av goda insikter. Bla om att få skrivro hemma. För mig handlar det bla om att hitta fokus. Jag måste helt enkelt byta om, markera tydligt att nu ska jag skriva. Det passar för mig. Men jag bor ensam och inser att jag har alla förutsättningar.

    • Jag har några vilade romanprojekt på gång. Tyvärr har jag lite ont om tid och hinner inte riktigt skriva så mycket som jag vill. I år har jag som mål att skriva klart två novellsamling – därav fokus på noveller i år.

Kommentera

