Pigg som en tonfisk

IMG_4568 (3)Nu är jag inne på min 10:e vecka med simning och det känns inte alls lika lätt att ta mig till badhuset. Jag har inte samma längtan som tidigare. Jag vet ju att detta händer, och jag ska verkligen försöka hålla ut de sista veckorna. Det var med ganska oengagerade steg som jag lämnade jobbet och knatade iväg till min fredagssimning.

Men när jag väl doppat mig i bassängen vände allt i kväll. Jag hade så mycket energi och simmande och simmade. Runt, runt och jag ville inte sluta. Men jag kan ju inte simma hela kvällen så till slut fick jag gå upp och lägga mig en stund i bubbelpoolen. Jag var så glad och kaxig. Kände mig pigg som en tonfisk.

Men oj så segt det var att gå hem efteråt. Benen var som sladdrig spagetti och jag törsten nästan outhärdlig. Härlig fredagskänsla!

8 thoughts on “Pigg som en tonfisk

  1. Härlig känsla! Jag kan sakna min morgonsimning som jag höll på med i flera år. Tyvärr så fungerar det inte med mina nuvarande arbetstider…

    • Det är alltid knepigt att få tiden att räcka till allt och planeringen vill sig inte alltid. Men du har ju dina hundpromenader som jag kan längta efter.
      Kanske är det så att var sak har sin tid. Men det är härligt att längta!

Kommentera

