Tandskräck

Dagen började på värsta sätt. När jag borstade tänderna i morse så kändes något väldigt fel och hell plötsligt fick jag spotta ut delar av tänder. För mig kändes det som att alla tänderna ramlade ut men så var det förstås inte. Men jag blev chockad.

Ägnade delar av förmiddagen åt att ringa och leta tandläkartid. Det gjorde inte ont men jag ville verkligen få mina tänder kollade. Till slut fick jag napp och jag har en tid i morgon bitti.

Jag har lite av tandläkarskräck och avskyr att ha problem med tänderna. Det här är fånigt men känns ändå hemskt. Jag har haft svårt att koncentrerat mig hela dagen och oroar mig för morgondagen. Det är en oro som tar överhand.

Visst inser jag att detta inte är allvarligt, men just idag är detta ett problem för mig. Hoppas att tandläkaren kan lösa problemet redan i morgon.

20 thoughts on “Tandskräck

  1. Jag tror att de flesta avskyr problem med tänderna. Jag gjorde ett storfix förra året och inser att jag borde gå på kontroll i år igen men det kommer alltid något annat i mellan…
    Hoppas att det går bra imorgon!

  2. Jag förstår precis hur du känner det och oron som följer. Skönt i alla fall att du fick en tid så pass snabbt i alla fall. Håller en tumme för att det går bra för dig i morgon!

  3. Du har kanske sett hur jobbigt jag tycker det är med tandläkarbesök och värst är det innan man kommer dit. Sitter jag väl i stolen så funkar det oftast bra. Kram

  4. Jag ska inte läsa sånt här innan jag lägger mig för jag vaknade i natt och trodde att jag tappat en bit av framtanden…

  5. Ping: Lycklig | På Gång

  6. Ping: Final i tandracet | På Gång

Kommentera

