Som en turistattraktion

Söndag är ju vilodag och för mig innebär det lite extra avkoppling i samband med simningen. Jag brukar unna mig att ta det extra lugnt efter simningen och koppla av i stolar, pooler och bastun.

Idag kan jag konstatera att 2/3 av min träningsperiod är avklarad. Jag har en månad kvar på mitt tremånaderskort. Hittills har jag varit mycket nöjd och är faktiskt mycket nära målet för hela tremånadersperioden. Jag simmar vidare med glädje.

Det som var utmärkande i badet idag var andelen utländska turister. Olika språk hördes redan i omklädningsrummet. Man märkte även av en osäkerheter i hela huset. Många visste inte vart det skulle gå eller hur de skulle bete sig. De gick fel och stod avklädd i entrén och flera damer var på väg mot herrarnas och tvärt om. Alla skyltar med svensk text var verkningslösa.

Själv kände jag mig som en turistattraktion när gästerna studera mig och hur jag simmade runt i bassängen. Det kändes som att de läst på om badhusets historia och svenska badvanor. Kanske att de såg mig en som svensk dam som simmar lugnt och väljer en lugnar miljö istället för att de skrikiga kommunala badhusen. Det ligger väl en sanning i det men jag känner mig inte riktigt så. Men det får jag väl bjuda på.

Längtar redan till nästa simning. Ser även fram emot att börja planera nästa tränings-period. Ska bli kul att satsa på något nytt till sommaren.

 

6 thoughts on “Som en turistattraktion

  1. Varvar du olika motionsformer med tremånadersintervall? Inte så dumt… Jag blandar det hela tiden under perioder jag tränar. Den gångna veckan har jag varit på gym, konditions- o styrketräning två gånger och simmat en gång. Två gånger i veckan vill jag i vart fall göra något…

    • Jag simmar i Centralbadet i Stockholm. Otäckt dyrt men jag har valt att unna mig det. Inga blaskande barn, däremot en hel del spa-gäster.

Kommentera

