Lär mig mitt aktivitetsband

Nu har jag använt mitt aktivitetsband i nästan två veckor. Jag kan ännu inte alla funktioner men vi lär känna varandra och våra egenheter.

Under förra veckan gick bandet ”bananas”. Via appen skickar den heja rop och eftersom jag var ute och promenerade så mycket då, blev det massor av beröm.  Den utmanar mig att sätta nya mål. (Hen ska snart få ett namn).

Men så härom dagen meddelande appen att jag börjat gå och lägga mig allt senare och sover allt mindre. Den tyckte att jag skulle gå och lägga mig tidigare. Hmpf, var inte beredd på den typen av uppmaningar.

All ha koll på min sömn är största anledningen till att jag har aktivitetsarmbandet på mig. Intressant att veta hur jag sover, jag börjar få koll på det nu. Tyvärr har jag nu fått koll på att jag sover för lite, framförallt för lite djupsömn.

I morse vaknade jag och kunde konstatera att jag för första gången, klarat av mitt sömnmål för natten. Hurra! Det ska jag fira.

12 thoughts on “Lär mig mitt aktivitetsband

  1. Men hur ökar man sin djupsömn. Har varit så trött sista dagarna och fast jag har lagt mig tidigt känns det som att jag inte sovit, kan det vara för att jag saknar nog mycket djupsömn.

  2. Jag som oftast har min ”må bäst tid” sen på nätterna vill inte att en röst säger till mig att gå och lägga mig just då hahaha! Skulle nog bädda ner appen bland barnbarnens leksaker och säga suss gott! Men det är ju bra om du får ordning på ditt sovande.

Kommentera

