Jag kan se i mörkret

Jag kan se i mörkret” av IMG_4560 (3) är en otäck och spännande historia där man kommer ondskan nära. Det är en nätt berättelse med en saklig handling, intressanta sidospår och oväntade vändningar.

I den här berättelsen är det förövaren själv som är huvudperson och vi får följa hans tankar. Det är just det som är så rysligt och man kan blir rejält upprörd. Samtidigt är allt berättat lugnt och stillsamt utan alltför otäcka detaljer.

Jag har länge uppskattat Karin Fossums författarskap och det har verkligen stärkts med denna bok. Riktigt bra och mycket välskriven.

Jag läste min bok som pocket, ett reafynd för 10 kr. Såg att den bla finns på Bokus som ljudbok.

2 thoughts on “Jag kan se i mörkret

Kommentera

