Sommardag i skärgården

En fredag i Göteborgsområdet kan vara alldeles underbar. För min del började det med lyxfrukost på hotellet, och sedan raka vägen till Saltholmen för att ta en båt ut i skärgården. Jag valde Vrångö.

Tyvärr är jag ingen havsmänniska. Jag gillar att åka båt men trivs inte särskilt bra i havsmiljö. Måsar och trutar är inte min grej. Men en glass i solskenet är inte fel. Det blev en härlig utflykt. En riktigt fin sommardag, där jag fick lov att ta av ylletröjan för att inte smälta bort. Avkoppling på alla sätt.

Väl inne i stan igen var jag lite stressa för hur jag skulle hinna med mina planer innan kvällen stora begivenhet, ”Fadren” på Göteborgsstadsteater. Det var onödig stress. Snart fick jag sms om att föreställningen var inställd. Surt för mig. Det var ju en av anledningarna till att jag åkte till Göteborg just denna helg.

Istället blev det en skön fika, jag la grunden till en ny novell och sedan gick jag till stadsteatern för att lösa in biljetten. De var verkligen hjälpsamma och hade försökt att nå mig flera gånger via mobilen.

Istället för teater, kollande jag på någon form av Gran Prix -cykeltävling på avenyn. Helt galet. Fattar inte hur de vågar köra så fort över trottoarkanter och i svängar. Inspirerande och kul att se ändå.

Sedan blev det Liseberg. Unnade mig ett årskort. Så nu har jag all anledning att åka till Göteborg lite oftare.

Kommentera

