Att inte kunna kontrollera tårarna

I början av året kom sorgen till min familj. Som jag skrivit om tidigare så är förlusten av en älskad person jobbig men det är minst lika smärtsamt att se andra i familjen lida. Det här måste jag lära mig att hantera. Sorgen kommer att finnas kvar länge.

En nära person till mig skriver mycket om sin sorg på Facebook. Det gör verkligen ont att läsa. Varje gång jag ser något inlägg där sorgen finns med, så tåras ögonen. Det sker direkt och går inte att kontrollera. Kroppen reagerar innan jag hinner läsa hela inlägget.

Tidigare kollade jag uppdateringar på Facebook lite då och då under dagen. Nu försöker jag undvika det. Samma sak på pendeltåget. Jag blir illa berörd. Inte så att jag skäms för mina tårar men de tar för mycket energi.

Jag trodde att jag var en person som kan kontrollera mina tårar. Jag hade fel.

 

10 thoughts on “Att inte kunna kontrollera tårarna

  1. Jag tror att det är bra att man inte kan kontrollera sånt, att det får finnas ventiler som släpper ut det som behövs

  2. Tårar, så jobbigt det är, och känslorna, är på något sätt renande, gråt när du behöver, inget att skämmas för, sås sakta ebbar det ut… men jag känner absolut igen känslan.💙💙

Kommentera

