Simmar mig lugn

Så är ännu en turbulent arbetsvecka över. En vecka som dessutom varit fylld av kvällsaktiviteter. Känslor har svallat och sjunkit där oro och stress förekommit. Samtidigt har alla aktiviteter inneburit alldeles för lite sömn. Så det var en ganska sliten brud som slängde badväskan över axeln och traskade iväg mot badhuset ikväll.

Efter 45 minuters simning var jag mig själv igen. Så skönt att få ta ut sig ordentligt, få tömma ur sig och sedan koppla av i bubbelpoolen. Nu är jag redo att fylla på med ny energi.

Vet inte om simningen ger någon motion men den alla fall n gör gott. Ovärderligt just nu.

2 tankar på “Simmar mig lugn

  1. Simning är både skonsam och bra för kroppen. Du rör på många muskler samtidigt. Om det är bra för konditionen vet jag inte,men tror det, om du inte simmar alltför sakta. Nyttigt och behagligt i alla fall! Duktig du är som är trägen…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.