Hjärtat i vår vänskap

IMG_4318 (2)Hjärtat i vår vänskap av Anna Gavalda är en tragisk historia på väldigt många sätt.

Det handla om två trasiga människor som trasslat till sina liv på olika sätt. Berättelsen är skriven på ett tragiskt språk som stör hela läsupplevelsen. Därtill är det tragiskt att en så begåvad och omtyckt författare ger ut detta. För mig är det obegripligt. Den här berättelsen är inte alls lik Gavaldas andra böcker. Låt oss hoppas att detta är ett tillfälligt undantag.

Visst förstår jag idéen men den här berättelsen går verkligen inte in i hjärtat. Med sina 189 sidor känns den ändå alldeles för lång.

10 thoughts on “Hjärtat i vår vänskap

  1. Jag har läst ”Tillsammans är man mindre ensam” för länge sen, och även om jag tyckte den var bra har jag inte varit sugen på att läsa hennes övriga böcker. Kan det vara för att jag upplevde henne rätt sorglig?

  2. Vad menar du med ”tragiskt språk”? Minns inte titeln, men läste också ngn deprimerande roman av henne… (Inte ”tillsammans är man mindre ensam” som jag gillade)

Kommentera

