Sömning söndag

Vaknade lite för tidigt i morse av lekande barn i korridoren. Båten anlände vid hamn vid 09.30 men barnen i grannhytterna ville leka betydligt tidigare än så. Tog men snabbt av båten och åkte in till jobbet för att lämna mitt bagage på tillfällig förvaring. Bytte till badväskan och gav mig ut på stan igen.

Först blev det frukost på Urban Deli. Gott kaffe, god juice och en fantastiks macka med ost och avokado. Att där och fick inspiration till att skriva dikter. Det här inte ofta men idag var en sådan dag. Ett snöblandat regn tilltog så det fanns all anledning att sitta kvar en stund.

Därefter blev det simning på Centralbadet. Inget hångel idag! Däremot var det tungt. Som att jag saknar energi och att huvudvärken påverkar hela kroppen.

När jag skulle tillbaka till jobbet för att hämta packningen, kom jag inte in. Kodlåset krånglade. Det är inte första gången det händer. Det brukar lösa sig. Men inte idag. Jag hade tänkt jobba lite en nu antog jag att detta var ett tecken på att jag skulle åka hem. Jag är dock väldigt irriterad på att min packning är inlåst på kontoret. Där finns saker jag behöver.

Eftermiddagen ägnades åt tvätt, datorvård, handling och bokläsning. Har uppdaterat en del program i datorn, så nu känner jag knappt igen mig. Därtill har jag passat på att ta ett antal sov-pausar. Det är ju så skönt på en söndag. Att slumra i soffan. Kravlöst. Stressfritt.

 

 

4 thoughts on “Sömning söndag

Kommentera

