Ointresserad mullvad

På eftermiddagen låg jag på soffan och läste en bok. Hade tv:n på i bakgrunden, som alltid. Det var ishockey. Jag uppfattade att det var Sverige – Finland och var rejält irriterad på att det inte gick bättre för svenskarna.

När jag klev upp, kom jag lite närmre tv-skärmen och upptäckte att det inte alls var landskap. SWE var SKE och FIN var någon annan förkortning på F. I min övertygelse var det Färjestad. Märkligt med tanke på att alla media rapporterar om Frölunda som vinnare 😉

Jag tror att jag ska boka tid för synundersökning hos min optiker.

9 thoughts on “Ointresserad mullvad

  1. Åkte Roslagsbanan ut till Annika för två veckor sedan och skrattade åt det fyndiga namnet på sushihaket i Roslags Näsby ”lili & Sushi”, tyckte det var rätt så kul tills jag satte på glasögonen och det stod ”Lius Sushi”
    Tycker iaf att Lili och Sushi hade varit roligare fast man kanske måste vara i min ålder för att fatta det?

  2. Haha 😊 påminner om när jag insåg att jag behövde glasögon när jag inte fattade varför det gick omkring en massa människor i en hage när jag insåg att det var kossor 😊

    • Ha, ha, så roligt i efterhand. Min exman utnyttjade min dåliga syn och köpte hela tiden nya fiskar till akvariet, när jag inte såg. Alltid lika spännanden när jag fick nya glasögon.

Kommentera

