En värmande komplimang

Tänk att en komplimang kan värma så gott. I flera dagar.

I förra veckan var jag på ett kvällsseminarium. Jag kände ingen men det blev många intressanta samtal med olika personer, dels vid fikapauser dels då föreläsaren bad oss att diskutera olika teman, två och två.

I ett av samtalen beskriv jag min motivation, vad jag gillade med mitt jobb och vad som driver mig. Jag berättade som jag brukar göra.

”Du, det märks att du brinner för dina frågor. Det lyser om dig. Jag blir alldeles varm”, sa mannen som lyssnade aktivt till min beskrivning.

Det tog jag till mitt hjärta. För mig är det en väldigt fin komplimang. Det är ju sällan man får återkoppling på det sättet. Det betyder mycket.

Jag gjorde en annan människa varm. Och han värmde mitt hjärta.

5 thoughts on “En värmande komplimang

Kommentera

