Kryssa undan hångel

Söndagar är simning för mig och idag lyckades jag vara på plats i bassängen mitt på dagen. Det var tydligen fel tid. Det var mycket folk i bassängen men få som simmade. Inget flyt för mig.

Eftersom jag valt ett badhus som även är ett spa, en helhetsupplevelse, så är det ofta många olika typer av grupper där; tjejgäng, killgäng; kompisgrupper, samling kollegor och par. Det kan bli lite stökigt men går oftast bra. Just idag var det en majoritet av förälskade par.

Jag var en av få som försökte motionssimma. Andra stammisar höll sig borta, vilket var klokt. Jag fick kryssa fram bland hånglande par, par som bara hade ögon för varandra och som inte tog notis om andra i omgivningen. Jag gjorde vad jag kunde för att simma undan men det var inte så lätt. Par överallt i bassängen.

Att slappna av i varmbassängen eller bubbelpoolen efter simningen var verkligen inget alternativ. Båda poolerna var fyllda med par, tätt omslingrande i varandra.

Kanske att jag ska glädjas med andra, att de har de så romantisk. Finns det gränser? Vad får man göra i en bassäng? Vad är rimligt att acceptera? Vad kan man undanbe att få se?

 

7 thoughts on “Kryssa undan hångel

  1. Att simma är väldigt skönt när det är litet folk i bassängen. Men när det finns många där som antingen står stilla eller simmar i en helt annan takt än jag själv, ja, då avstår jag numer. Det är skitjobbigt. Därför är gym ett bra alternativ för mig.

  2. Ping: Sömning söndag | På Gång

Kommentera

