Frestelser

Jag har köpstopp när det gäller såväl böcker som skrivböcker. I min lägenhet har bokhögar växt i sådan omfattning att det måste bli ett stopp. Jag måste ju hinna läsa alla böcker.

Men ibland är frestelsen för stor. Just nu är det rea hos Pocketshop. De började med 40% rabatt. Nu kostar reaböckerna endast 20 kr. Och det är bra böcker. Jag har hittat flera favoriter. Helt oemotståndligt.

Det är i sådana här rea-situationer som jag brukar hitta pärlor, sådant jag kanske inte tänkt köpa men som visat sig vara mycket bättre än man anar. Jag älskar att bli överraskad. Därför måste jag få göra fynd, trots min egen regel om köpstopp.

Det mest förrädiska är att Pocketshop frestar med olika reautbud i olika butiker. Alla de butiker som jag besökt har haft finfina erbjudanden som jag fallit för. Jag skäms lite grann men samtidigt ser jag fram emot en mysig läskväll i soffan.

Det kan vara riktigt härligt att falla för frestelser!

4 thoughts on “Frestelser

  1. Att läsa en bra bok är en fin sysselsättning. Tyvärr läser jag betydligt mindre i dag än tidigare. Trodde dessutom att när jag blir pensionär, då ska jag läsa massor…. ! Nu är jag pensionär sedan något halvår… och läser mindre än någonsin som vuxen… Knepigt!

    • För mig är det jätteviktigt att få flytta in i litteraturens värld ibland. Jag läser, ser teater. Däremot ser jag i stort sett aldrig på film.

      • Teater gick jag på betydligt oftare tidigare. Nu med reducerad inkomst går jag endast på sådant jag VÄLDIGT gärna vill se. Film på biografer händer, film på TV vääääldigt sällan. Böcker däremot försöker jag, även om det också blivit minskat…

      • När det gäller teater har jag förmånen att ha tillgång till stort utbud här i Stockholm. Jag går på genrep och köper sista-minuten-biljetter och kan på så sätt se mycket.

Kommentera

