Kartläsning

För mig är planering ett nöje. Att planera en resa är en viktig del av hela upplevelsen. Samma sak med träning, mitt skrivande och mina vandringar.

Just nu planerar jag vandringar. Jag läser böcker, skriver packlistor, kollar reseanslutningar och annat. Jag älskar det. Men igår tyckte jag själv att jag börjar bli nördig.

Som god natt-lektyr låg jag i sängen och läste kartor alldeles för långt in på natten. Kollade leder, stigar, vindskydd och vattenhål. Älskar kartor. Men nu när de nått min säng – är gränsen nådd. Nördigare än så vill jag inte bli.

12 thoughts on “Kartläsning

      • Vi kommer aldrig, hur än vi försöker, komma upp i samma nördstatus som spårvagnsintresserade män. Nu snackar vi VM i nörderi.
        Men just den typen av planering inför semester är en del av semestern för mig. Jag är på ngt sätt redan där i mina tankar

    • Ska försöka hinna med flera vandringar i vår och sommar. Närmast blir det i närområdet – någonstans i Norra Storstockholm/Roslagen. Det finns ju så mycket jag vill göra.
      Med lite mer vårvärme är jag väldigt sugen på delar av Skåneleden.

  1. Skräpkorgen? Provar att kommentera utan bloggadressen…

    Jag gillar oxå att planera resor och kolla resrutter! Just nu är det resor i Kroatien som planeras 🙂

    • Vet inte riktigt vad som händer men nu har jag godkänt och kan ta emot din kommentarer. Intressant med Kroatien. Har bara besökt flygplatsen för vidare färd mot Montenegro. Mycket trevligt. Det är länder med häftig natur.

Kommentera

