Att ta ut sig

En sävlig start på söndagen innebar att det tog ett tag innan jag kom fram till Centralbadets välkomnade entré. Lämnade det sävliga utanför och satte rejäl fart i bassängen.

Nu är mina simpass en timme långa. När jag börjar simma, börjar jag med 30 minuter och ökar sedan på tills jag känner mig bekväm med en timmes träningspass. Det har gått fort och det har känts bra. Idag märkte jag även att jag tar i ordentligt i varje simtag. Jag satsade, kämpade och använde alla min energi. Jag blev så otroligt trött och efter dryga 50 minuter var det riktigt kämpigt. Jag hade svårt att orka med andningen, fick in vatten i både mun och näsa men jag fortsatte till timmen var nådd.

Jag kan mer än vad jag tror. Jag orkar mer än vad som är rimligt. Jag kan göra allt detta när jag väl bestämt mig. Min ledord: beslutsamhet och målmedvetenhet hjälper och jag är helt övertygad om att de ger mig resultat.

När jag klev ut på gården igen efteråt, var det med blossande kinder. Utmattad, mör och törstig. Stolt som en strömming!

 

9 thoughts on “Att ta ut sig

Kommentera

